dijous, 5 de novembre del 2015

Digital Storytelling

Hem agafat aquest exemple de Sotrytelling, realitzat per un membre del grup fa un parell d'anys. 




Aquest Digital Storytelling amb el conte de “L’aneguet lleig” ho utilitzaríem per realitzar-lo al racó de lectura, ja que és un conte que està desenvolupat per  afavorir l’escolta atenta en un estat de tranquil·litat dels infants i comprendre el missatge del conte. Aquest  Storytelling conté imatges, musica de fons i sons. Només cal posar nostra veu a l’hora d’explicar el conte, seguint la narració extreta de “Una mar de contes”. Aquesta variació d’explicar el conte de forma tradicional i digital, ho veiem una forma de no abandonar el mètode  tradicional d'explicar als contes amb la nostra veu, creiem que la tonalitat de la veu (en aquest cas un to suau) en narrar un conte és el que fa especial aquest moment de lectura.
Els continguts que es treballarien al realitzar aquesta activitat seria la descoberta de l’entorn natural i social.

Com podem portar a terme aquesta activitat? Podem projectar el vídeo a una pantalla i asseure als infants en mitja rotllana al terra. Un cop narrat el conte, reflexionar sobre l’història i fer preguntes per veure si han entès el conte. Després, podem fer una activitat relacionada amb el conte, com per exemple alguna manualitat.

Storyboard i Digital Storytelling






Amb aquest vídeo realitzat a partir del Storyboard es pot treballar l’àrea de comunicació i llenguatges. Els continguts d’aquesta àrea té una triple funció: comunicativa, ludicocreativa i representativa. A continuació, exposem alguns exemples de les activitats que podem fer a l'aula a través del Storytelling creat:

Llenguatge visual i plàstic: Aquest llenguatge dona la possibilitat als infants de manifestar la seva capacitat creativa i comunicativa. Com a iniciativa a aquesta activitat podríem fer que els infants dibuixin allò que volguessin poder tenir a les mans per un moment si cobrés vida i el perquè d’aquesta tria.
Llenguatge verbal i no verbal: Fer preguntes retòriques sobre la historieta, com per exemple: ¿Que feia l'Elena? ¿Que li va passar?, etc.  Per una altre banda, treballar les expressions corporals com la sorpresa, la alegria, la tristesa.... relacionat amb les emocions que apareixen i les emocions que provoca  el conte a l’infant.
Llenguatge musical: Gravar amb les veus dels infants la narració del conte. 
Escoltar, ballar, relaxar-se, expressar al que senten al escoltar la música del conte.


Com l'hem realitzat? 

Primerament, vam fer un esborrany del Storyboard amb 6 vinyetes. Després, vam fer aquestes vinyetes a mida més grans per després escanejar-les. Els dibuixos están pintats amb el programa Photofiltre Studio, i les imatges de fons s'han filtrat amb l'aplicació per a mòvil "Camara de papel" que fa i tranforma imatges amb un efecte de cómic. Entre altres programes s'ha utilitzat Sony Vegas Pro 13  i iMovie per realitzar el muntatge del vídeo. A més, d'incorporar efectes de sons i música extreta de Youtube. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada